Dla pacjenta

Wojskowa Specjalistyczna Przychodnia Lekarska
SPZOZ w Kołobrzegu

 

Nawigator Pacjenta - Praktyczny poradnik jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia
Nawigator pacjenta Nawigator to opracowanie w formie pytań i odpowiedzi, które pokazuje, jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia w Polsce.
W prosty sposób wyjaśnia skomplikowane kwestie, które często nurtują pacjentów poszukujących drogi do szybkiego uzyskania pomocy i skutecznego leczenia. Wyjaśnia zasady refundacji leków oraz wyrobów medycznych. Odpowiada na pytania dotyczące działania transportu sanitarnego i zaświadczeń lekarskich oraz opieki hospicyjnej.
Z Nawigatora dowiesz się jakie są Twoje prawa, a także jakie badania profilaktyczne możesz wykonać. To praktyczne i aktualne narzędzie dla pacjentów i cenne źródło wiedzy dla pracowników placówek medycznych.
Nawigator Pacjenta powstał we współpracy Rzecznika Praw Pacjentów z Polskim Towarzystwem Medycyny Rodzinnej.
Do pobrania w załączniku poniżej
 
Klauzula informacyjna
Zgłoszenie Zdarzenia Niepożądanego
Celem systemu zgłaszania zdarzeń niepożądanych jest poprawa jakości i bezpieczeństwo udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej w WSPL SPZOZ w Kołobrzegu.
Zgłoszane przez Państwa zdarzenia niepożądane nie mają na celu szukania winnych i ich karania, lecz pozwolą na zidentyfikowanie ich przyczyn, wdrożenie działań naprawczych oraz opracowanie rozwiązań, które pozwolą na uniknięcie podobnych zdarzeń w przyszłości.
Zdarzenie niepożądane - definicja
(Podstawa prawna: Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta - Dz.U. 2023 poz.1692)
– zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania lub w efekcie udzielenia bądź zaniechania udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta, w szczególności zgon, uszczerbek na zdrowiu lub rozstrój zdrowia, chorobę, zagrożenie życia, konieczność hospitalizacji albo jej przedłużenia, a także uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia płodu;
Nie stanowi zdarzenia niepożądanego zdarzenie, którego skutek jest przewidywanym skutkiem prawidłowo udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej.
 
  • Zgłoszenie zdarzenia niepożądanego - formularz ODT, DOCX

 

Oświadczenia i zgody pacjentów
Rzecznik Praw Pacjenta
numertelefonicznej informacji pacjenta

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:
ul. Płocka 11/13
01-231 Warszawa
e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
fax: +4822 506 50 64

Adres ePUAP:
/RzPP/skrytka

Adres do eDoręczeń:
AE:PL-30624-45146-FDVGI-18
  • Prawa Pacjenta - Ustawa z dnia  6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2012 r., poz. 159)
  • Najczęstsze pytania i odpowiedzi
  • Objaśnienia prawne wydane przez Rzecznika Praw Pacjenta dotyczące dokumentacji medycznej
    - do pobrania w załączniku poniżej

 

 

ZAŁĄCZNIKI