Dla pacjenta
Wojskowa Specjalistyczna Przychodnia Lekarska
SPZOZ w Kołobrzegu
Nawigator Pacjenta - Praktyczny poradnik jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia |
![]() W prosty sposób wyjaśnia skomplikowane kwestie, które często nurtują pacjentów poszukujących drogi do szybkiego uzyskania pomocy i skutecznego leczenia. Wyjaśnia zasady refundacji leków oraz wyrobów medycznych. Odpowiada na pytania dotyczące działania transportu sanitarnego i zaświadczeń lekarskich oraz opieki hospicyjnej. Z Nawigatora dowiesz się jakie są Twoje prawa, a także jakie badania profilaktyczne możesz wykonać. To praktyczne i aktualne narzędzie dla pacjentów i cenne źródło wiedzy dla pracowników placówek medycznych. Nawigator Pacjenta powstał we współpracy Rzecznika Praw Pacjentów z Polskim Towarzystwem Medycyny Rodzinnej. Do pobrania w załączniku poniżej |
Klauzula informacyjna |
Zgłoszenie Zdarzenia Niepożądanego |
Celem systemu zgłaszania zdarzeń niepożądanych jest poprawa jakości i bezpieczeństwo udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej w WSPL SPZOZ w Kołobrzegu. Zgłoszane przez Państwa zdarzenia niepożądane nie mają na celu szukania winnych i ich karania, lecz pozwolą na zidentyfikowanie ich przyczyn, wdrożenie działań naprawczych oraz opracowanie rozwiązań, które pozwolą na uniknięcie podobnych zdarzeń w przyszłości. Zdarzenie niepożądane - definicja (Podstawa prawna: Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta - Dz.U. 2023 poz.1692) – zdarzenie zaistniałe w trakcie udzielania lub w efekcie udzielenia bądź zaniechania udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej, powodujące lub mogące spowodować negatywny skutek dla zdrowia lub życia pacjenta, w szczególności zgon, uszczerbek na zdrowiu lub rozstrój zdrowia, chorobę, zagrożenie życia, konieczność hospitalizacji albo jej przedłużenia, a także uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia płodu; Nie stanowi zdarzenia niepożądanego zdarzenie, którego skutek jest przewidywanym skutkiem prawidłowo udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej.
|
Oświadczenia i zgody pacjentów |
|
Rzecznik Praw Pacjenta |
![]() Biuro Rzecznika Praw Pacjenta: ul. Płocka 11/13 01-231 Warszawa e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl fax: +4822 506 50 64 Adres ePUAP: /RzPP/skrytka Adres do eDoręczeń: AE:PL-30624-45146-FDVGI-18
|